duminică, 24 februarie 2013

!! Parabeni & co.

Salutare fetelor :*!
De cateva ore bune citesc despre ingredientele ce trebuie evitate din compozitia cosmeticelor. Bineinteles ca este vorba de celebrii parabeni, alcool, SLS dar si altii. Pentru a intelege mai usor despre ce este vorba, incep postul acesta cu o mica prezentare a fiecarui "intrus" si daunator al cosmeticelor noastre.
  • Parabenii- sunt cei mai utilizati conservanti in industria cosmetica. Sunt folositi pentru a prelungi valabilitatea produsului cosmetic, solvanti si conservanti extrem de alergeni. Studiile efectuate au aratat ca in tesuturile tumorale ale femeilor ce se confrunta cu cancerul mamar se intalnesc parabeni.  
Ii recunoastem dupa prefixul ce variaza in functie de tipul acestuia: -methyl, -propyl, -butyl, -ethyl + "paraben".
  • Sodium Lauryl Sulfate si Sodium Laureth Sulfate (SLS)- sunt cei mai ieftini si utilizati agenti de inspumare si curatare. Interactionand cu alte substante formeaza nitratii, care sunt cancerigeni. De asemenea cauzeaza iritatii ale ochilor, caderea parului, si alte alergii.
  • Propylene Glycol- este folosit in produsele cu extracte din plante. Provoaca iritatii si alergii.
  • Uleiurile minerale- Paraffinum Liquidum, Petrolatum, Mineral Oil, Cera Microcristallina. Sunt substante care daca ajung in interiorul corpului (ex. rujul) nu mai pot fi eliminate si prezinta pericole pentru organism.
  • Talc- poate creste riscul de aparitie al cancerului ovarian.
  • Lanolina- este un emolient obtinut din lana oilor. De obicei, lanolina este contaminata cu pesticide si insecticide.
  • PEG si PPG- sunt fabricati plecand de la substante cancerigene care sunt folosite pentru a fabrica gazele de lupta. Ex: polietilen-glicol, polypropilen glicol, cuvinte ce contin PEG sau PPG.
* Nu conteaza ordinea in care le-am mentionat. Informatiile sunt luate din cele 2 surse, am incercat sa aleg ce este mai important in descrierea acestor chimicale.
Astfel, armata cu ceva mai multe cunostinte in acest domeniu, m-am apucat sa imi "scanez" o parte din cremele pe care le posed.
 1. Crema de corp Balea Young. 2. Crema de maini cu glicerina de la Farmec. 3. Lapte de corp de la Elmiplant. 4. Lotiune de corp stralucitoare de la Avon care.
Cu ajutorul dictionarului de ingrediente cosmetice de aici am inceput sa iau la rand fiecare ingredient din lista fiecarui produs insirat mai sus. Desi in acest dictionar parabenii sunt insemnati cu "good" (si nu inteleg de ce!!) eu nu ii accept! Asadar, am taiat ingredientele daunatoare si uitati ce a iesit:
1. La crema Balea Young din 21 de ingrediente 6 sunt daunatoare. Hm, nu stiu ce sa spun, cat de cat multumitor...
2. La Farmec din 14 am gasit 7 intrusi. Destul de grav, jumatate din produse.
3. La laptele de corp de la Elmiplant, pe care scrie "Fara parabeni" nu am gasit parabeni ( ar fi fost culmea!), dar am gasit destule ingrediente nu tocmai agreate. Asadar, din 32 , 9 chimicale am gasit.
4. Si ultima, lotiunea de corp de la Avon, cu 24 ingrediente, 6 dauneaza.
Ce parere aveti?
Maine cred ca imi voi scana toate produsele !

Alt lucru interesant dar nu intr-un mod placut este prezenta aluminiului in produsele antiperspirante. Este vorba desre un studiu ce impleteste folosirea unui antiperspirant ce contine aluminiu cu prezenta cancerului mama, dar nu numai.
"Cercetatorii de la Universitatea Reading din Marea Britanie au depistat urme de clorhidrat de aluminiu în tumorile de sân ale unei femei care folosesc deodorant. De atunci s-au făcut sute de cercetări care au arătat că astfel de compuşi pot fi periculoşi."
"S-a observat că la unele paciente care au folosit anti-perspirante, care au conţinut aluminiu, au dezvoltat neoplazii mamare, dar nici acesta nu este un subiect foarte clar şi încă există controverse. Adevărul este undeva la mijloc.", Mihaela Vidan, dermatolog."
Panicata, am dat iama in deodorantul meu, un Fa NutriSkin si am fost dezamagita sa vad ca printre primele ingrediente se afla si Aluminium Chlorohydrate, de asemenea si in deosprayul de la Balea cu Pitaya. Mai mult, am gasit aluminiu si in sprayul antiperspirant pentru picioare de la Herbagen.
Sunt total dezamagita si ingrijorata! 
Maine voi merge in cautarea unui antiperspirant fara alcool, parabeni si aluminiu, sper sa gasesc, va voi anunta. Iar in privinta cremelor, nu stiu ce sa zic, cred ca le voi folosi mai putin ori le voi face cadou.
Voi ce spuneti? Tineti cont de ingrediente cand cumparati un produs cosmetic? 
Andra 

10 comentarii:

  1. De obicei tin cont de ingrediente atunci cand cumpar un produs :) si incerc sa evit parabenii si altele :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu prea am tinut cont pana acu :(. Trebuie sa incep! Te pup:*

      Ștergere
  2. Buna Andra! Iti multumim frumos de mentionare si de review. Te invitam sa cititesti textul publicat pe site-ul nostru despre parabeni:http://www.farmec.ro/cutiuta-cu-farmece/informatii-utile/o-scurta-lectie-despre-ingrediente--eid189.html

    Multumim inca o data si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. pff nu am atata rabdare sa examinez toate produsele pe care le folosesc :)), intr-adevar trebuie sa fim mai atente cu cosmeticele pe care le folosim

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, inainte nici eu nu aveam. Cand vedeam review-uri la produse in care erau insirate si ingredientele si clasificate Good-Average-Bad etc, imi spuneam ca nu intereseaza pe nimeni. Dar uite ca a inceput sa ma intereseze pe mine!

      Ștergere
  4. pana acum ma uitam si eu dupa alcool si parabeni dar de azi ma voi uita si dupa aluminiu, daca gaesti ceva bun sa dai de stire :) te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. ai avut multa rabdare :) dar eu ce ma fac daca antiperspirantul meu contine aluminiu si eu nu pot fara el ? am incercat o multime altele , dar nu isi fac treaba . eu transpir mult . treaba asta cu parabenii , etc .. e o problema cu doua taisuri , ar fi bine daca am reusi totusi sa nu mai folosim atatea cosmetice , asta ar mai elimina din probleme

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cel mai bine ar fi daca am consuma mai putine produse, incepand de la cosmetice la cremele de corp. Eu abia ma dau cu lapte de corp, dar in schimb produse de make-up folosesc mai multe, dar nu in exces: fdt, corector si blush :D. Totusi, prefer sa fiu mai atenta la produsele cosmeticelor pe care le cumpar, cel putin unde se poate. O zi buna!

      Ștergere